KIE bomo še letos lahko odklepali z mobilnim telefonom!

15. mar, 2019

Tehnologija omogoča odklepanje, zagon in vožnjo vozila brez fizičnega ključa

 

Kia Motors, ki sodi pod okrilje koncerna Hyundai Motor Group, je nedavno predstavila  ‘digitalni ključ’, ki uporabnikom omogoča odklepanje in zagon vozila s pomočjo pametnega telefona. Digitalni ključ, ki bo nadomestil tradicionalnega fizičnega, si bomo lahko naložili s pomočjo aplikacije, uporabljalo pa ga bo lahko več pooblaščenih uporabnikov.

Tehnologija NFC (Near Field Communication) bo v neposredni bližini vrat vozila zaznala pametni telefon s pooblaščenim digitalnim ključem.

NFC antena za prepoznavo je nameščena v vratni kljuki voznikovih in sovoznikovih vrat, medtem ko je antena za zagon motorja nameščena v predalu na konzoli, ki je namenjen brezžičnemu polnjenju mobilnih naprav. NFC je oblika identifikacije radijske frekvence (RFID - Radio Frequency Identification), ki zagotavlja visoko raven varnosti, saj se brezžična NFC komunikacija izvaja le, ko sta naprava in bralnik le nekaj centimetrov narazen.

Po odklepanju vozila bo lahko uporabnik z odlaganjem pametnega telefona v predal na konzoli, kjer je možno brezžično polnjenje mobilnikov, s pritiskom na gumb Start / Stop zagnal motor.

Uporabnikove nastavitve so shranjene v vozilu in ko vozilo prepozna ključ, se nastavitve samodejno prilagodijo uporabniku – vključno s postavitvijo ogledal, sedežev in volanskega obroča, poleg tega pa nastavitve zajemajo še avdio-video-navigacijski sistem in projicirni zaslon na vetrobranskem steklu.

Kiin digitalni ključ bomo lahko uporabljali za daljinsko upravljanje določenih sistemov vozila preko pametnega telefona. Z uporabo bluetooth komunikacije BLE (Bluetooth Low Energy) bodo lahko uporabniki odklepali in zaklepali vozilo, aktivirali alarm in zagnali motor. Poleg tega bodo lahko – ko bodo vozila s samodejnim parkiranjem v komercialni rabi, daljinsko uporabljali tovrstne storitve.

Digitalni ključ identificira uporabnika in nato vozilo samodejno prilagodi nastavitve, kar omogoča souporabo vozil

Dostop do funkcij posameznega vozila se lahko prilagaja posameznemu uporabniku, lahko se nastavi tudi časovno obdobje dostopa. V primeru najema vozila lahko lastnik vozila prednastavi časovno veljavnost uporabe vozila ali omejitev uporabe na le določene funkcije. Tako se lahko na primer celo omogoči kurirju, da odklepa prtljažnik zaradi dostave pošiljke.

Ko bo souporaba vozil (car-sharing) dovolj razširjena, bo digitalni ključ omogočal najemanje in oddajanje vozil, kjer se lastniku vozila in vozniku sploh ne bo treba srečati v živo, ampak bosta lahko vse uredila preko aplikacije.

Poleg omogočanja vozilom Kia, da se vključijo v program souporabe vozil, bo digitalni ključ v prihodnje omogočal funkcije, kot je npr. alarm, ki se bo sprožil, ko bo vozilo prekoračilo določeno hitrost ali zapustilo določeno ozemlje.

Za primere, kot so npr. obiski servisne delavnice, kjer je izročanje digitalnega ključa neprimerno, bosta še vedno na voljo običajni pametni ključ ali pametna kartica.

Tehnologija bo pri novih vozilih Kia na voljo do konca leta
Pri Kii nameravajo to tehnologijo pri svojih novih vozilih ponuditi še letos.

 

Kia. Prva v razvoju.


***


Korporacija Kia Motors (www.kia.com) – proizvajalec kakovostnih vozil za mlade po srcu – je ustanovljena leta 1944 in je najstarejši korejski avtomobilski proizvajalec. Kia letno proizvede 3 milijone vozil v 41 tovarnah v 5 državah, ki jih prodajajo in servisirajo v 180 državah. Kia danes ima več kot 51.000 zaposlenih po vsem svetu in letne prihodke v višini 45 mlrd. dolarjev. Oblikovanje vseh vozil Kia se izvaja pod vodstvom svetovno znanega nemškega oblikovalca Petra Schreyerja. Njegovo delo potrjujejo številne evropske in mednarodne oblikovalske nagrade, kot npr. red dot award, iF product design award in Automotive Brand Contest za najboljše oblikovanje v avtomobilizmu. V študiji 2017 JD Power IQS je Kia zasedla 1. mesto med vsemi znamkami. Izrazito evropsko naravnanost Kia dopolnjuje s svojo modern tovarno na Slovaškem (Žilina) in evropskim centrom za raziskave in razvoj v nemškem Rüsselsheimu, ki Kio postavljaju na presto proizvajalca avtomobilov z rekordno nizko porabo goriva.Kia je glavni pokrovitelj teniškega grand slama Australian Open in uradni avtomobilski partner mednarodne nogometne zveze FIFA – pokrovitelj svetovnega prvenstva v nogometu in in UEFA Europa League – največjega klubskega tekmovanja na svetu. Korporacijski slogan – "The Power to Surprise" (Moč presenečanja)– predstavlja znamkino globalno zavezanost presenečanju sveta s svojimi vznemirljivi in vrhunskimi vozili, ki presegajo pričakovanja strank.